Monthly Archives: May 2013

Zdrowy i uśmiechnięty

Brak ruchu jest zmorą naszych czasów. Prowadzimy kanapowy styl życia a potem musimy się zmagać z jego konsekwencjami. Do tego nasza dieta pozostawia wiele do życzenia. Dostarczamy naszemu organizmowi kalorii jakby miał wykonywać codziennie tytaniczną pracę, a potem wsiadamy do samochodu, czy spędzamy wolny czas przed telewizorem. A nie ma lepszego lekarstwa na otyłość czy liczne choroby cywilizacyjne, jak ruch. Form aktywności jest tak wiele, ze każdy znajdzie cos dla siebie. Nie chce się nam wyjść z domu, to można pogimnastykować się na miejscu. Nie lubimy ćwiczyć, to wybierzmy spacer w miłym towarzystwie albo jazdę na rowerze. To też nie dla nas, wic może basen albo praca w ogródku. Dobrym sposobem aby wyekspediować z naszego organizmu zbędne tłuszcze, jest taniec. A wieczorny wypad do klubu na pewno nie skojarzy nam się z ćwiczeniami, chociaż korzystne efekty mogą być podobne. Do tego polepszmy sprawność ciała, skutecznie zwalczamy stres i w ten sposób poprawiamy sobie humor. Hormony szczęścia wydzielają się podczas wysiłku fizycznego, czyli w ten sposób mamy podwójne korzyści. Ważne jest abyśmy uprawiali jakąś aktywność regularnie, a nie od czasu do czasu. Zresztą możemy je łączyć, zamiast codziennych ćwiczeń, czasami wypad na rowery, basen lub tańce, tak żeby codziennie się trochę poruszać.

Ruch to zdrowie

Niejednokrotnie można spotkać się ze stwierdzeniem, ze ruch to zdrowie. Jest to szczera prawa. Należy dbać o siebie. Patrząc na wiele osób można się zastanawiać jak można doprowadzić się do takiego stanu. Ludzie otyli maja ogromne problemy ze zdrowiem. Najpierw przez całe życie nic ze sobą nie robią, nie ruszają się i dużo jedzą, a później są ogromne problemy, aby to wszystko stracić. Wtedy zaczynają się długie treningi, często pod okiem osobistego trenera. Do tego dochodzi drastyczna dieta. Przede wszystkim należy zmienić nawyki żywieniowe. Często można spotkać się również z zabiegiem zmniejszenia żołądka, aby zmniejszyć ilość przyjmowanych pokarmów. Kolejnym zabiegiem jest usuwanie skóry, która obwiśnie jak się zrzuci znaczną ilość wagi. Także lepiej zawsze racjonalnie podchodzić do jedzenia i uprawiać sporty. Dzięki temu będziemy się cieszyć nie tylko pięknym ciałem, ale również nasze zdrowie nie będzie szwankować i nie będzie problemu innych skutków ubocznych, jakie występują u ludzi otyłych.

Razem raźniej

Z natury bywamy leniwi, a to ma swoje konsekwencje dla naszego wyglądu oraz negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Bo jak tu się zmobilizować do aktywności fizycznej skoro się nie chce, pogoda brzydka albo jesteśmy zmęczeni. Znajdźmy coś, co nas zmobilizuje, na przykład postawmy na spoty grupowe. Kiedy z paczką przyjaciół stworzymy drużynę siatkówki albo piłki nożnej, nie będzie problemu z regularnym treningiem. W końcu takie spotkanie będzie miało też, a może przede wszystkim charakter towarzyski. Ponadto w ten sposób budujemy więzi społeczne i uczymy się współdziałania. Dlatego korzyści nie brakuje. W ten sposób też łatwiej utrzymamy prawidłową sylwetkę nawet gdy nasza dieta nie jest idealna. Medycyna jak dotąd, nie wymyśliła lepszego i bardziej dostępnego leku na dobrą kondycje fizyczną i psychiczną, jak właśnie ruch. Sięgajmy więc po niego regularnie, dawkując go zgodnie z naszym zapotrzebowaniem i możliwościami. Jeśli dawno go nie stosowaliśmy, to lepiej zacząć od mniejszych dawek, a na pewno po jakimś czasie zauważymy efekty tej kuracji. Być może jednym z nich będą dobre kontakty towarzyskie i liczne grono znajomych. A w zdrowym ciele zdrowy duch, wiec i na humor nie powinniśmy narzekać.

Popularny aerobik

Tak już jest, że jedne rzeczy są bardziej popularne a inne mniej. W przypadku ćwiczeń palmę pierwszeństwa dzierży aerobik. Jego popularność trwa dosyć długo a pomimo tego nie maleje. Skąd wzięła się nazwa tego typu ćwiczeń? Od określenia aerobowy czyli z tlenem. Chodzi o to, że podczas ćwiczeń komórki mięśniowe potrzebują większej liczby tlenu. Wpływa na to intensywność i długość treningu. Zaś procesy biochemiczne zachodzące w organizmie wymagają zwiększonej ilości tlenu. W ten sposób zyskuje cały organizm. Dlatego aerobik znakomicie wpisuje się w dbanie o zdrowie. Dzięki niemu zwiększamy wydajność płuc oraz mięśni oddechowych, poprawia się też wydolność serca. Generalnie wpływa on korzystnie na większość mięśni, a także inne elementy organizmu. W wielu przypadkach zastępuje lekarstwa, bo zapobiega powstawaniu wielu schorzeń. A kiedy nie dopuścimy do ich rozwoju, to nie musimy się z tego powodu leczyć. Dzięki niemu łatwiej jest też wyekspediować z naszego organizmu tłuszcze, oczywiście te zbędne, bo niektóre z nich są nam potrzebne. Możemy więc mówić tutaj o bardzo zdrowej i pożytecznej modzie na ten sposób spędzania wolnego czasu. Dodatkowym jego atutem jest to, że równie dobrze można go uprawiać w pomieszczeniach jak i na świeżym powietrzu.