Wagowa huśtawka

Kiedy ważymy za dużo, wtedy zabieramy się za odchudzanie. Zazwyczaj chcemy szybko się pozbyć nadprogramowych kilogramów i z dużym zapałem zaczynamy się głodzić. Często udaje się w krótkim czasie pozbyć nadmiernego tłuszczu, ale potem równie szybko wracamy do poprzedniej wagi albo nawet zyskujemy więcej kilogramów niż mieliśmy przed odchudzaniem. Jest to popularny efekt jojo. Takie praktyki negatywnie wpływają na nasze zdrowie, owszem szczupła sylwetka jest korzystna ale ważne w jaki sposób ją uzyskamy. Kiedy nasza dieta jest bardzo rygorystyczna, wówczas nie dostarczamy organizmowi części niezbędnych składników do jego prawidłowego funkcjonowania. Szybki spadek kilogramów, może też niekorzystnie odbić się na naszym wyglądzie, szara cera czy obwisła skóra, to tylko niektóre z nich. Ciągłe tycie i odchudzanie się rozregulowuje system przemiany materii. Ale to wszystko nie oznacza, że nie powinniśmy podejmować walki o szczupłą sylwetkę, tylko trzeba to robić z głową. Najlepiej jest gubić kilogramy powoli i systematycznie, od pół do jednego kilograma na tydzień, to optymalny wynik. W ten sposób miesięcznie możemy pozbyć się około czterech kilogramów, to nie jest wcale tak mało. A potem kolejne cztery i jeśli trzeba jeszcze cztery, aż do uzyskania odpowiedniej wagi.

Comments are closed.