Dieta dla seniora

44

Czasami mamy podejście krzywdzące w stosunku do osób starszych. Traktujemy je tak jakby już nic się im od życia nie należało. Zdecydowanie więcej uwagi poświęcamy osobom młodszym lub dzieciom. Ale przecież każdy z nas kiedyś będzie seniorem, ponadto wszystkim należy się zainteresowanie i troska. Osoby starsze, tak samo jak te młodsze, powinny zdrowo się odżywiać. Ich dieta musi jednak uwzględniać indywidualne potrzeby oraz wiek. Na pewno nie potrzebują oni tak dużo kalorii jak osoby młodsze, jednak menu musi być zbilansowane i dostarczać wszystkich niezbędnych do funkcjonowania elementów. Często w jesieni życia mamy nieco więcej wolnego czasu, więc łatwiej jest nam go znaleźć na przyrządzenie odpowiednich posiłków, które wyjdą nam na zdrowie. Ponadto dbanie o właściwa dietę może być doskonałym przykładem dla młodszych pokoleń. A co trzeba jeść? Na pewno w diecie powinny się znaleźć węglowodany złożone, białka, składniki mineralne i witaminy. Trzeba też jadać regularnie, najlepiej około pięciu posiłków dziennie. Nieprawdą jest, że seniorzy nie muszą za dużo pić, tak samo jak inni powinni dostarczać organizmowi około dwóch litrów na dobę. W ich diecie nie może też zabraknąć mleka i jego przetworów.

Comments are closed.